اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فارس گزارش می‌دهد

امروز همه کرمانشاه زیر شلاق باران بود/ بارندگی‌ها بالاتر از سطح طبیعی

شدت بارندگی‌ها در سطح استان مشکلاتی را ایجاد کرد. انسداد دو راه مواصلاتی، غرق شدن یک جوان، تخریب یک پل و طغیان رودخانه الوند در سرپل ذهاب از مهمترین اتفاقات امروز بود.

امروز همه کرمانشاه زیر شلاق باران بود/ بارندگی‌ها بالاتر از سطح طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امروز صبح بارندگی مداومی که بیش از 6 ساعت به طول انجامید تمام سطح استان را متاثر از خود کرد و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی باید تا آخر هفته هم منتظر این موج بارشی بود.

بر اساس صحبت‌های مدیرکل مدیریت بحران استانداری، بارندگی‌های مداوم را تا انتهای نوروز در کرمانشاه شاهد خواهیم بود و از روزهای آینده به شدت آنها افزوده خواهد شد.

وقوع سیل در «آق قلا» استان گلستان  و مدیریت نامناسب آن که به عزل استاندار هم کشیده شد، مدیران سایر مناطق را به تحرک واداشته است و در اولین اقدام در استان کرمانشاه ، هوشنگ بازوند، با صدور دستوری تمام مرخصی‌های مدیران استان را لغو و با شروع بارش‌ها جلسات مدیریت بحران را در سطح استان به صورت منظم برگزار شد.

شدت بارش‌ها در کرمانشاه، مشکل خاصی را ایجاد نکرده بود و با بررسی‌ها صورت گرفته از سدها و رودخانه‌های استان اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

بالایی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرده بود: «9 سد استان به طور 100درصدی آبگیری شده‌اند و سدهای آزادی در دالاهو، سلیمان‌شاه در سنقر و زاگرس گیلان‌غرب جهت مدیریت آب‌های سیلابی، 15 متر مکعب در ثانیه در قسمت خروجی‌های تحتانی، خروجی آب دارند.»

البته تشدید بارندگی موجب ایجاد مشکلاتی در سطح استان شد و با ادامه بارندگی‌ها، رودخانه الوند در سرپل ذهاب بالا آمد و همین امر موجب شد که ساکنین حاشیه این رودخانه مجبور به تخلیه منازل خود شوند.

فیلم| به دلیل شدت بارندگی‌ها، سطح رودخانه الوند در سرپل ذهاب بسیار بالا آمده است

بیشترین آسیب را هم کانکس نشینان متحمل شدند و ستاد مدیریت بحران اقدام به جابه‌جایی آنها کرد.

بر اساس صحبت‌های مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و بارش شدید باران و طغیان چشمه‌ها، پل جاده ازگله به سرپل ذهاب (داری زنگنه) غیر قابل تردد و تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد و تردد از مسیر پشت تنگ به بزمیرآباد انجام می‌شود.

بالایی افزود: کلیه خانوارهای مستقر در کانکس و چادر در حریم رودخانه الوند «محله ترابی» سرپل ذهاب با همکاری مردم  و کمک اعضاء ستاد بحران در محل جدید مستقر و اسکان یافتند.

 

فیلم| هلال احمر در حال تخیله آبگرفتی منازل حاشیه رودخانه الوند در سرپل ذهاب است

سرپل ذهاب بیشترین آسیب را در بارندگی امروز دید

البته افزایش بارندگی‌ها که منجر به طغیان برخی رودخانه‌ها شد، جان یک جوان را در سرپل ذهاب گرفت تا بارندگی امروز تلفات جانی هم داشته باشد. ادامه بارش موجب انسداد دو محور مواصلاتی در سطح استان شد.

رئیس پلیس راه کرمانشاه در خصوص وضعیت راه‌های استان پس از بارندگی امروز، اظهار داشت: یکی از راه های مسدود پل داری زنگنه واقع در جاده ازگله به سرپل ذهاب بوده است.

وی افزود: این پل به دلیل بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه تا اطلاع ثانوی مسدود و امکان تردد از آن وجود ندارد.

سرهنگ حیدری یادآور شد: همچنین در پی بارش های شدید 48 ساعت گذشته محور روستایی بازان در شهرستان جوانرود نیز به علت رانش زمین مسدود شده است.

شدت بارندگی‌ها در سطح سرپل ذهاب باعث شد که عصر امروز هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه جلسه ستاد مدیریت بحران را در این شهرستان برگزار کند و ارتش نیز از امدادرسانی همه جانبه در این شهرستان خبر داد.

سرتیپ کیومرث جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده استان، از حضور نیروهای امدادرسان در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

امیر جعفری افزود: بلافاصله با شروع بارندگی‌های سیل آسا در منطقه سرپل ذهاب صبح امروز پرسنل مستقر در پادگان، گردان 113 و واکنش سریع ارتش در 7 نقطه شهر سرپل ذهاب مستقر شدند.

فرمانده پادگان ابوذر در ادامه گفت: نیروهای کمک رسان ارتش مجهز به تجهیزات مهندسی، بیل مکانیکی، جرثقیل، کف‌کش برقی و کف‌کش خودرویی و تجهیزات مبارزه با سیل به یاری هم وطنان سیل زده در سرپل ذهاب این قشر حادثه دیده از زلزله شتافتند.

بارندگی‌های صورت گرفته در سطح استان بالاتر از سطح استاندارد در سال‌های گذشته بوده و ادامه دار بودن آن کمی نگران کننده است و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته نه تنها این بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت بلکه به شدت آن هم افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ح/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول